.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش قيمت برنج كشاورز را نابود مي‌كند

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: واردات برنج و افزايش قيمت آن كشاورز را نابود مي‌كند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، اردشير روحي در همايش خشكسالي و بحران آب اين شهرستان افزود: گيلان بهترين خاك را دارد و استاني كاملا كشاورزي است.
وي كشاورزي را محور توسعه گيلان دانست و اظهار داشت: كشاورزي استان بايد بر مبناي صنعت تبديلي حركت كند و براي تقويت اين بخش مي‌توان از صنعت گردشگري استفاده كرد.
روحي تصريح كرد: با توجه به تك محصولي بودن كشاورزي، مي‌توان با احداث استراحتگاه در حاشيه منازل مسكوني روستاييان توان اقتصادي كشاورزان را بالا برد و دولت بايد تمام توان خود را براي تقويت كشاورزان به كار گيرد.
وي آب زيرزميني استان را 10 ميليارد متر مكعب اعلام كرد و افزود: از اين ميزان 5/4 ميليارد متر مكعب مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مازاد آب‌هاي زيرزميني به علت عدم ذخيره‌سازي در آب‌بندان‌ها به هدر مي‌رود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان رودخانه‌هاي استان را 43 رشته عنوان كرد و گفت: در گيلان 9 تا 12 هزار هكتار آب‌بندان موجود است كه ظرفيت ذخيره 330 ميليون متر مكعب آب را دارد.
وي با اشاره به ظرفيت سدهاي استان خاطر نشان كرد: سد شفارود و پلرود توان ذخيره 100 ميليون متر مكعب آب را دارد و با توجه به اينكه مقدار آب زيرزميني گيلان يك ميليارد متر مكعب است، اين سدها قادر به ذخيره 400 ميليون متر مكعب آب نيستند.
روحي ادامه داد: سد سفيدرود نيز به دليل رسوب‌گذاري از طرفيت آن استفاده نشده و امروز اين سد داراي 700 هزار متر مكعب آب است كه براي كشاورزي استان تهديد محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به وضعيت برنج استان تصريح كرد: با توجه به اينكه مردم استان تك محصولي هستند، افزايش قيمت برنج كشاورز را نابود مي‌كند كه در اين صورت به سرنوشت چاي و ابريشم مبتلا خواهد شد كه آن وقت بايد شعار «ديگران كشت كنند، ما مصرف كنيم» را سر دهيم.
روحي ايجاد زيرساخت‌هاي كشاورزي را مهم خواند و افزود: كشاورز در اين صورت احساس امنيت خواهد كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.238 seconds.